Naschoolse activiteiten

Hieronder vindt u enkele websites van organisaties die naschoolse activiteiten in het Nederlands aanbieden:

De VGC-sportdienst organiseert vanaf oktober wekelijkse sportlessen voor kinderen in sporthal Spoor West (Anderlecht).
Kom meedoen met Multimove (3 tot 5 jaar) of Sportacademie (6 tot 11 jaar) op woensdagmiddag of zaterdagochtend. De lessen starten begin oktober en duren tot eind mei. Alle details over de sportlessen op www.sportinbrussel.be.

Sportsnacks

Als school proberen wij extra aandacht te geven en elke dag te werken aan een gezonde levensstijl: een gezonde geest in een gezond lichaam! Vanaf de eerste inschrijving wordt deze aandacht vertaald naar concrete afspraken: zo hebben we bijvoorbeeld een kijkwijzer voor gezonde tussendoortjes die ouders meekrijgen, bedelen we elke middag soep aan de leerlingen (tussen de herfst- en paasvakantie, wordt aangerekend op de maandfactuur) en voorzien we bewegingstussendoortjes.

Chiro Brussel

De start van het nieuwe schooljaar is razend snel en sterk van start gegaan: alles is terug in gang geschoten en heel wat kinderen en jongeren gaan op zoek naar een leuke en leerrijke vrijetijdsactiviteit. De Chiro bijvoorbeeld!

Wat is dat ‘de Chiro’? Chiro is een jeugdbeweging waar we verschillende spelletjes spelen en waar we ons amuseren. We leren in groep samenzijn, maken nieuwe vrienden en we leren dat iedereen welkom is. Elke week voorziet de leiding een toffe activiteit voor kinderen en jongeren van 6 tot 18 jaar: verstoppertje of tikkertje spelen in de wijk, samen met de leiding te voet op tocht, met zijn allen voetballen in het park… Veel bewegen, maar soms ook even uitrusten en wat babbelen. De Brusselse Chirogroepen streven ernaar een afspiegeling te zijn van hun buurt. Ze spelen in de stad, ze zijn een mix van allerlei kinderen en jongeren en ze zijn vooral superboeiend!

Chiro vindt plaats op zaterdag- of zondagnamiddag (afhankelijk van groep tot groep). Sommige groepen houden elke week activiteit, andere tweewekelijks. Alle activiteiten zijn in het Nederlands. Chiro is dus een ideale manier om tijdens de vrije tijd wat Nederlands te oefenen op een leuke en speelse manier.

In Brussel zijn er 10 Chirogroepen actief. Om dat aanbod te promoten hebben wij een infobrochure (beschikbaar in het Nederlands, Frans, Engels, Bulgaars, Turks en Arabisch) en een flyer met een overzicht van de groepen in Brussel. Je vindt ze in de brochure Wat is Chiro Brochure Nederlands.
Als u meer info wil over andere jeugdbewegingen, kan u een kijkje nemen op de volgende website: jeugdbeweginginbrussel.be.