Media 2024 2025

Thema Hennie de heks

Het is nodig om de kniptechniek nog te oefenen, we oefenen hoe we de schaar moeten hanteren…..

De sokken van Hennie : we knippen repen en kleven deze met een algoritme

vb blauw geel blauw geel rood geel rood geel op de tweede sok van Hennie.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Thema we gaan op berenjacht

we spelen een gezelschapspel en gaan op zoek naar de beer,

we oefenen het tellen tot en met vijf op de dobbelsteen en leren hoe we dan ook evenveel stapjes voorwaarts maken op het speelbord, we moeten ook door het water, door het bos, enz…..

in de grot vangen we de beer en krijgen we een berensticker !

Zo herhalen we speels de woordenschat en oefenen we het tellen !!!!

Mama en papa , ….. kunnen jullie thuis het tellen ook inoefenen met een dobbelsteenspel ?

De tweede groep gaat ondertussen knippen en plakken ;;;;; schaar correct hanteren !

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Thema het weer.

We oefenen onze kniptechniek en ook de correcte manier van een schaar vast te houden.

Nadien kleven we de kleine maischips op de paraplu, en oefenen zo de pincetgreep met wijsvinger en duim om later onze potlood goed te leren vastnemen.

het regent het regent we worden allemaal nat

We praten over het weer aan de hand van een puzzelopdracht op de grote smart tv.

woordenschat zon, schijnt, aan het strand, in het water, regen, regendruppels, paraplu, bliksem , storm

wind, sneeuw, sneeuwpop, wanten, handschoenen, enz enz

We proberen te antwoorden op vragen met Wie ? Wat ? Waar ? Waarom ?

Daarna zijn we zelf de wind en blazen we de balletjes over de tafel, kan mijn vriendje het balletje op tijd opvangen ?

knipoefeningen, bouwen met de magneetblokken van juf Leen……

puzzel je mee, oefen de schoolwoordenschat, scan de qr code met de telefoon van je mama

2 We gaan ook onze kniptechniek eens extra inoefenen, we knippen de puzzel van onze stempel en kleven deze in de kader op de juiste plaats….

nadien maken we puzzels, spelen we met de magneten, knikkers enz…. en oefenen we zo onze spontane PINCETGREEP MET DUIM EN WIJSVINGER als voorbereiding op de potloodgreep

*************************************************************************************************************

1 We bekijken het diertje van onze stempel op google afbeeldingen en bespreken de kleuren ervan….

we oefenen ook de naam van het dier…. en we kleuren het in, zo kan de juf zien hoe we onze potlood vasthouden.

daarna spelen we een memory met de schoolwoordenschat….

schooltas, kleurpotloden, stiften, brooddoos, boterhammen, waterfles, schaar,….